NOVO u Biblioteci Poezije: Bojan Dmitrović Krištofić, "Krajolik i kralježnica"

OBJAVLJENO: četvrtak, 09.02.2023.
Krajolik i kralježnica

U Biblioteci Poezije HDP-a izašla je knjiga Bojana Dmitrovića Krištofića "Krajolik i kralježnica".

Urednik: Alen Brlek

Cijena: 10,00 eura

 

O knjizi:

Kroz anatomski atlas jedne povijesti i sadašnjosti, i svega između, Bojan Dmitrović Krištofić priča nam priču o razasutosti, kako biološkoj, obiteljskoj, tako i društvenoj, koju nastoji povezati u tijelo. Tijelo pritom, kao nešto što nam je svima i individualno i zajedničko, u zbirci „Krajolik i kralježnica“ predstavlja napor pjesnika da uspostavi živčani sustav koji će dokinuti tu razasutost na više razina. Od sasvim osobne i obiteljske do one društvene i zajedničke, a pitanje koje se javlja u knjizi pitanje je uopće mogućnosti da se nešto takvo ostvari.

Bogatim i gustim jezikom, katkad hermetičnim, autor nas kroz „Krajolik i kralježnicu“ vodi na put kako bismo ostvarili cjelinu, od korijena do krošnje, ili od glave do pete, ukazujući nam na krajolik koji nas okružuje i kralježnicu, metaforičku, za kojom tragamo, jednako kao i autor. Na tom putu barem jedno svima će postati očigledno, Bojan Dmitrović Krištofić pjesnik je čiji se jezik i glas ne mogu zaobići, a pred očuđenjem i vještinom kojoj svjedočimo obavezno se mora zastati.

Alen Brlek

 

O autoru:

BOJAN DMITROVIĆ KRIŠTOFIĆ (Zagreb, 1987.) je dizajner i pisac, lik. kritičar i kustos. Magistrirao je dizajn vizualnih komunikacija na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2012. Profesionalno je aktivan od 2010. godine. Bio je dugogodišnji član uredništva Zareza, dvotjednika za kulturna i društvena pitanja te je o dizajnu, suvremenoj umjetnosti i vizualnoj kulturi pisao za mnoge hrvatske i regionalne magazine i portale (među kojima prednjače Kulturpunkt i Vizkultura, ali i Novosti, Kontura i dr.), a surađivao je i na emisijama i programima Hrvatske radiotelevizije (Triptih, Jutro na trećem, Pojmovnik postjugoslavenske književnosti, Strip u Hrvatskoj, Transfer...). Sudjelovao je u projektu Criticize This! od 2011. do 2013., namijenjenom edukaciji mladih kritičara u regiji, i bio je nagrađen kao njegov najbolji polaznik u sekciji likovnih umjetnosti. Od 2012. do 2014. stručno se osposobljavao u Hrvatskom dizajnerskom društvu kao asistent voditelja HDD galerije Marka Goluba te je participirao u organizaciji Dana D, međunarodnog festivala dizajna, da bi od 2015. do 2017. bio zaposlen u Superstudiju Croatian Design Superstorea, gdje je bio i član organizacijskog tima festivala Design District Zagreb, za što je skupa s kolegama/icama nagrađen Velikom nagradom HDD-a na Izložbi hrvatskog dizajna 1516. Tijekom rada u Superstudiju profilirao se kao dizajner naslovnica knjiga (ističe se naslovnica romana Kristiana Novaka Ciganin, ali najljepši (Oceanmore 2016.)), a danas kao freelancer surađuje kontinuirano s nakladničkom kućom Fraktura (knjige Amosa Oza, Gorana Ferčeca, Nebojše Lujanovića, Dragana Markovine i dr.) Svoje radove u području dizajna i ilustracije izlagao je na nekoliko skupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu, dok je kao kustos sezone 2014./’15. samostalno postavio izložbu (Est)etika nacionalizma: dizajn za turbo-folk, koja je obišla Zagreb, Beograd, Skoplje i Mostar. Član je Hrvatskog dizajnerskog društva, Hrvatske sekcije Međunarodnog udruženja likovnih kritičara (AICA-e), umjetničke organizacije Atelijeri Žitnjak i nevladine udruge Mreža antifašistkinja Zagreba, unutar koje je aktivan kao suurednik web stranice i emisije Radio Borba pri Radiju Student. Godine 2017. njegova kratka priča Teddy, nastala na Booksinoj radionici pisanja pod vodstvom Zorana Ferića, ušla je u finale natječaja Festivala europske kratke priče; a rukopis / DIY pjesnička knjiga U međuvremenu; u nagrađena je regionalnom Nagradom Post scriptum za književnost na društvenim mrežama, što je osiguralo objavljivanje prve Krištofićeve “službene” knjige Makroorganizmi 2018. kod izdavača Jesenski&Turk. Prvu polovicu 2018. Krištofić je proveo kao rezident u području međunarodne književnosti pri Akademie Schloss Solitude u Stuttgartu, dok je u drugoj polovici (između ostalog) s dizajnerom i arhitektom Svenom Sorićem te u produkciji HDD-a kurirao izložbu Tko radi scenu? – Dizajn za nezavisnu glazbu u Hrvatskoj 2011.– 2018., dosad postavljenu u Zagrebu (HDD galerija), Splitu (Dom mladih / MKC Split, u sklopu festivala eksperimentalne i impro glazbe te umjetnosti zvuka Ispod bine, u koprodukciji s udrugom Mavena) i Puli (Dnevni boravak Društvenog centra Rojc). Otpočetka 2019. honorarno radi kao voditelj programa Galerije Atelijeri Žitnjak u Zagrebu.